Nemám na mysli len ak v dobrej viere zveríte poskytnuté telefónne číslo tretej osobe bez súhlasu majiteľa, alebo telefonujete niekomu ohľadom čohokoľvek a kedykoľvek v presvedčení, že majiteľ mobilu Vám musí byť kedykoľvek k dispozícii. Správanie jednotlivca je otázkou etického kódexu.
Právne problematickejšie je, ak Vám vyvoláva Váš telefonický operátor vrámci nejakého marketingového prieskumu alebo s ponukou produktov v presvedčení, že ho k tomu oprávňuje jeho pozícia zriaďovateľa služby, aj keď ste nikdy nedali súhlas na takéto aktivity. Pritom spiatočné volanie je zvyčajne technicky zablokované, takže ani nedokážete identifikovať zmeškaný hovor.
Inokedy Vám zase zavolá Vaša banka. Najprv centrála, potom pobočka, striedavo z rôznych čísiel, často bez možnosti identifikácie volajúceho, ktorý sa skrýva za číslom pobočkovej ústredne. Na moju námietku, že si neželám byť obťažovaný, mi pohotovo odpovedia, že som im zveril číslo sám. Áno, ale výhradne na internet banking.
Bohužiaľ, volaní sa nezbavím, kým nedvihnem. Inak nezaškrtnú v databáze položku "vybavený". Ak sa mi raz podarí zastaviť príval volaní, pri ďalšej reklamnej kampani sa to zopakuje.
Prakticky to znamená, že takéto prichádzajúce hovory nemôžete bez ujmy ani ignorovať, na zmeškané čísla sa nemôžete dovolať a zostávate v neistote. Osobne to považujem za obťažovanie nie nad rámec slušnosti, ale zákona.